Palmer’s Coconut oil formula.

Mijn haren hebben het de afgelopen twee jaar zwaar gehad van alle kleuren bruin naar rood, weer naar bruin daarna na blond, paars en toen toch weer bruin. Je kan wel zeggen dat ze er erg onder geleden hebben.
Nu ben ik wel iemand die altijd bezig is met mijn haar proberen gezond te krijgen dus goede shampoo en conditioner en ook de haarmaskers en serum’s zijn allemaal in mijn badkamer te vinden.
Mijn dochter vertelde dat ze haar haar had behandeld met kokosnoot olie en wat olijfolie, klinkt goed dus dat gaan we ook maar eens uitproberen.
Bij de drogist kocht ik palmers coconut oil formula, op het potje staat hydrateert en geeft glans met vitamine e.
DSC_9973

Op de site van Palmers is dit potje niet te vinden maar op het potje staat wel een omschrijving van het product:” Ontdek het geheim uit Polynesië voor lang en glanzend haar. Palmers Coconut oil formula bezit een unieke lipidestructuur die dieper doordringt en:
* het haar versterkt en beschermt tegen beschadiging;
* het haar glad maakt en helpt voorkomen dat het afbreekt;
* het haar een schitterende glans geeft.
Op het potje staat ook nog hoe je het kan gebruiken en een ingrediënten lijst.
DSC_0064

Ik heb twee eetlepels kokosnoot olie in een glas gedaan en even in de magnetron verwarmd zodat het smelt in een vloeibare olie. Ik doe er geen olijfolie bij omdat op het potje staat dat er al olijfolie in zit.
DSC_9972Verder heb ik een kam en een grote haarklem nodig zodat ik mijn haren goed kan door kammen als de olie erin zit en ze vervolgens omhoog kan doen zodat mn haren niet steeds tegen mn kleren aan komen.

DSC_9980
Ik heb de olie goed verdeeld over mijn punten tot halverwege mijn haar, dus niet op mijn hoofd zelf want ik wil geen vette hoofdhuid waar je bijna niet meer vanaf komt. Nu is het de bedoeling dat je het er lekker lang in laat zitten, zeker een uur maar de hele nacht kan ook hoe langer hoe beter.
Na twee uur vond ik het wel genoeg en heb ik mijn haren gewassen. Twee maal met shampoo en twee maal met crèmespoeling want je wil wel zeker weten dat al de olie weer uit je haar is.
Jammer dat ik een voor en na foto vergeten ben want je ziet echt het verschil, het voelt heel zacht en ook het pluizen is veel minder. Nu gaat dit bij mij niet helemaal weg daar moest echt de kapper voor komen. Maar een echte aanrader als je eens een goede gezonde boost voor je haar wilt.

Je kan me ook volgen op Instagram en Twitter.
Hugs and xXx’s

My hair have been tough a lot the last two years from all shades of brown to red to brown then blonde, purple, and back to brown again. You can say that they are damaged by it.
Now I’m someone who is always busy with my hair trying to get healthy so good shampoo and conditioner, hair mask and serum are all found in my bathroom. My daughter told me that she had treated her hair with coconut and olive oil, sounds good so im gonna try that.
At the drugstore I bought palmers coconut oil formulations, it hydrates and have vitamine E in it.
On the site of Palmers i can’t find this product but on the potty is a description of the product: “Discover the secret of Polynesia for long and lustrous hair. Palmers Coconut oil formula features a unique lipid structure which penetrates deeper and:
* Strengthens the hair and protects against damage;
* Makes the hair smooth and helps prevent it breaks down;
* Gives the hair a brilliant shine.
On the potty is also says how to use it and a list of ingredients.

I have done two tablespoons of coconut oil in a glass in the microwave heated so that it melts into a liquid oil. I don’t use olive oil because the on the jar it says that there olive oil in it.
Furthermore, I used a comb and a large hair clip so I comb my hair properly as the oil is in it and then i put my hair in a bun so it doesn’t constantly touch my clothes.
I have the oil well distributed over my points until halfway through my hair, not on my head because I don’t want to a have oily scalp. Now you leave it in your hair for as long a you want but for at least an hour.
After two hours I thought it was enough and I washed my hair. Twice with shampoo and conditioner because you want to be sure that all the oil is gone.
Too bad I forgot a before and after picture because you really see the difference, it feels very soft and is less fuzzy. there for me to come. I highly recommended this if you want a good healthy boost for your hair.

You can also follow me on Instagram and Twitter.
Hugs and xXx’s

Leave a Reply

