Update operatie.

Gelukkig is de operatie geslaagd, dat wil zeggen dat alles wat hij wilde doen ook is gelukt, of het uiteindelijk ervoor zorgt dat ik mijn knie weer normaal kan gebruiken zal de toekomst moeten uitwijzen. Ook deze keer doet de arts daar geen uitspraak over.
Zowel de oude als de nieuw beschadiging aan mijn kraakbeen zagen er goed uit dus daar hoefde niets aan gedaan te worden, hij heeft littekenweefsel verwijderd en mijn kapsel schoongemaakt, en hij heeft mijn been 130 graden gebogen.
Hij had mijn halve been ingepakt en toen ik wakker werd had ik best veel pijn gelukkig lig je in het ziekenhuis dus daar krijg je meteen goede medicijnen.
Voor het eerst in mijn leven werd ik ziek van de narcose, zo vreemd ben al vaker geopereerd maar nog nooit ziek geweest.
Opzicht niet erg maar ik wilde wel heel graag na huis, dus na uren moest ik na de wc geweest en mocht gelukkig daarna na huis. Wel even in de gaten houden dat ik niet zieker werd en de volgende dag moest ik wel eten en drinken binnen houden.
20150522_123538
De eerste dagen waren pijnlijk en lopen ging met krukken redelijk, omdat ik niet wist wat ik wel en niet mocht heb ik dinsdag even na de arts gebeld om te informeren wat wel en wat niet mocht.
De pleisters over mijn wondjes mogen eraf maar de hecht-stripje niet die moeten blijven zitten tot ik op controle moet, want mijn wondjes hebben geen hechtingen alleen de stripjes. Douche mag maar in bad niet en de tubigrip moet elke ik dag (niet s’nachts)om tot ik op controle moet.
Op geleiden van pijn mag ik lopen en mijn oefeningen doen en na mijn controle moet ik weer twee maal per week intensief therapy/sporten, want hoe sneller ik begin hoe meer effect ik heb van het buigen wat hij heeft gedaan.
Of de knie ooit helemaal goed komt zegt hij niet maar hij denkt wel dat met de goede begeleiding ik een heel eind bij die 130 graden moet komen of misschien wel helemaal kan halen. Dus het word weer hard sporten en gewoon afwachten.

Je kan me ook volgen op Instagram en Twitter.
Hugs and xXx.

Fortunately, the surgery is successful, that is, all he wanted to do was successful, if it causes me to use my knee completely we don’t know yet only time will tell.
Both the old and the new damage to my cartilage looked good so it didn’t need to be done, he had scar tissue removed and cleaned the knee, and he got my leg bent 130 degrees.
Half my leg was wrapped, and when I woke up, I had quite a lot of pain but in the hospital they give you immediately good drugs.
For the first time in my life I was sick from the anesthesia, it’s so strange I had surgery before but never been sick.
Its not that bad but I wanted to go home, so hours later after going to the bathroom i could go home. Just had to make sure i didn’t got more ill, and the next day I had to eat and drink normal again.

The first few days were painful and walk with crutches was reasonable, because I didn’t know what I could do i contacted my doctor on Tuesday.
The bandages on my wounds i was allowed to take off but the adhesive-strip not they have to stay on until I have my appointment, because my wounds have no sutures only the strips. Shower yes bath no and i need to wear my tuba-grip every day (not at night) until i have my appointment.
On guiding pain I may walk and do my exercises and after my check I need intensive therapy/sports twice a week , because the sooner I start, the more effect the bending will have. If my knee ever will be completely healed he doesn’t know but with good guidance i will come long way and maybe it will heal again. So i’m gonna sport hard and hope for the best.

You can also follow me on Instagram and Twitter.
Hugs and xXx.

 

Leave a Reply

