Camera problemen.

Voor mijn blog gebruik ik mijn Nikon d90, een goede camera die ik al een paar jaar heb. Ik heb hem gekocht toen ik nog mijn eigen fotostudio had, maar ook voor de blog is het een fijne camera. Voor mijn blog foto’s gebruik ik hem in combinatie met mijn studio flitsers die je heel makkelijk kunt bedienen via de interne flitser of dmv een trigger setje.
Sinds een week doet mijn interne flitser het niet meer…grrr niet grappig want dat was de makkelijkste manier om de flitsers te gebruiken en helaas ook de enigste manier want via een trigger setje doen ze het vaker niet dan wel, wat ik ook probeer de flitser werkt niet.
Nou ben ik ook best goed met photoshop alleen is dat niet de manier waarop ik mijn foto’s wil maken, het is niet de bedoeling dat ik uren bezig ben met alleen het bewerken van de foto’s terwijl ze normaal goed uit de camera komen.
Dus nu zal ik of de camera moeten laten nakijken en evt laten maken of een nieuwe kopen, ik denk dat ik toch een nieuwe ga kopen omdat de camera een al wat ouder type is en laten maken dan te duur zal zijn. Maar welke camera ga ik dan kopen, ik wil een camera die ik kan gebruiken voor de foto’s natuurlijk maar ook voor het maken van filmpjes voor youtube en om evt mee te vloggen. Ik ga zo snel mogelijk een oplossing zoeken en tot die tijd zal ik vooral veel moeten photoshoppen.
Als jullie goed advies hebben voor een goede camera zou ik dat graag lezen want ik ben erg benieuwd wat jullie voor camera gebruiken.

Hugs and xXx.
Follow me,
Instagram @justmemargret
Facebook Justmemargret
Twitter @justmemargret
Snapchat justmemargret
20150828_142212

For my blog I use my Nikon d90, a good camera that I owned for a few years. I bought it when I still had my own studio, but also for the blog it’s a fine camera. For my blog pictures I use it in conjunction with my studio flash units that can be easily operated using the internal flash or with a trigger set. Since one week my internal flash doen’t work anymore … grrr not funny because that was the easiest way to use the flash and, unfortunately, the only way because with the trigger they don’t work all the time, no matter what I try the flash doesn’t fire. I’m pretty good with photoshop only is that not be the way I want to make my photos, it is not the intention that I’m doing hours off editing on the photos when this camera can make beautiful pictures without photoshop.

So now I have to think – do i let this camera be fixed or do i buy a new one, I think I’ll go buy a new one because the camera is an older model and i think fixing it will be too expensive. But which camera do i buy, I want a camera that I can use for the photos, of course, but also for making movies for youtube and to possibly vlogging. I’m going as fast as possible find a solution and until then I will have a lot photoshopping to do. If you have good advice for a good camera, I would like to read it because I’m very curious which camera you use.

Hugs and xXx.
Follow me,
Instagram @justmemargret
Facebook Justmemargret
Twitter @justmemargret
Snapchat justmemargret

Leave a Reply

